selamat datang

Jumat, 08 Juli 2011

Ijinkan Aku, ya Allah...


Biarkan aku cerita ttg ini..

Ttg kematian.apa qt takut ttg dtgnya hr itu?sbrpa bsar rasa takut itu?adakah sebesar rasa takut qt ktka hndak brbuat maksiat?adakah sebesar rasa takut qt atas masih minimnya bekal qt mnju hr yg mmg pasti akn dtg nti?kapan hr itu dtg mjmput akhir masa qt?qt tdk pernah tau.sungguh takkan pernah tau.
Teman..,jk diantara qt ad yg brpenyakitan n bs diprediksi brp lma lg masany,ap yg akn diprbuatny?mgjar amalan2 yg slma ini trtinggal?
Ya Allah..,siapkah kami jk hr itu dtg?
Ya Allah..,jk kau cabut nyawaku nanti,ijinkan aku mati dlm keadaan syahid di jalanMu.ijinkn aku mati dlm keadaan iman n taqwaku yg tertinggi.jauhkan aq n mrka yg kucinta dr adzab kubur.n msukkan kami dlm jannahMu.
Malu,aku malu meminta hal ini.layakkah aq brda d jannahMu brsma org2 mukmin yg mprjuangkn agamaMu dgn pnuh keikhlasan?layakkah aq?ijinkan aq bs brgabung dgn mrka.ijinkan aq bs ikut brjuang dgn mrka.ijinkn aq..,ya Allah.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Modern Warfare 3